Ramazan’da Facebook Kullanımı

Comments off

Facebook tarafından açıklanan resmi kullanıcı verilerine göre, Ramazan ayı boyunca Müslüman bölgelerdeki kullanıcıların sosyal medya kullanımı önemli ölçüde artıyor.

Facebook reklam arayüzünde geliştirilen davranış odaklama sistemiyle reklamverenlerin özel kullanıcı segmentlerine odaklanması mümkün. Bu özellik sayesinde, biz de Ramazan’a yönelik içeriklerle etkileşime geçen kullanıcılara yönelik özel reklam gösterimi yapabiliyoruz. İçerik analizi sistemi üzerinden, Ramazan ile ilgili paylaşımlar her gün incelendiği için bu ay boyunca sürekli güncellenen bir kullanıcı grubuna Facebook reklamlarıyla erişme imkanımız var.

Ramazan’da sosyal medyaya mobil cihazlar üzerinden erişim miktarının arttığını da belirtmek isteriz. Facebook verileri dönemsel olarak karşılaştırıldığı zaman, geçen yıl Ramazan döneminde 2,1 kat daha fazla görsel paylaşım görülüyor. Ayrıca, içerik analizi için belirlenen coğrafyadaki 14,6 milyon kişinin, 47,6 milyon adet Ramazan içerikli mesaj paylaşması da içerik ve zamanlamanın önemini belirtmekte.

Siz de Facebook içerik stratejinizi oluştururken, dönemsel ve kitlesel önemli olayları dikkate almayı unutmayın.

Kaynak: www.facebook.com/business/a/celebrating-ramadan