Google ile eski tweetlere ulaşmak

Comments off

Google ve Twitter arasındaki yeni uzlaşma sayesinde, Haziran 2015’ten itibaren Google üzerinden yapılan aramalara uygun sonuçlarda tweetler de yer alacak. Durumu incelediğimiz zaman, bu entegrasyondan iki firmanın da kârlı çıkacağını öngörüyoruz. Google gerçek zamanlı ve zengin bir içerik kaynağı elde ederken, Twitter da kendi kullanıcısı olmayan kişilerden ziyaret kazanıp daha fazla bilinirlik yakalayacak.

Bu durumu sosyal medya pazarlaması bakımından değerlendirip digiMucit olarak markalarımızın sosyal medya stratejilerinde gerekli güncellemelerde bulunmaya başladık. Örneğin, bundan böyle bazı müşterilerin markayla ilk karşılaşmaları, firmanın gönderdiği bir tweeti Google üzerinden okumasıyla olacak. Markanın her tweette kendi kimliğini doğru ifade etmesi gerekecek. Bununla birlikte, markanın konumlandırılmasına göre tweet ve hedef kitle etkileşiminin tekrardan değerlendirilmesi gerekiyor. Erişilen kitlenin genişlemesi, içeriğin Twitter jargonundan bağımsızlaşması gerekliliğini de beraberinde getiriyor. Böylece McLuhan’ın ünlü deyimi bir kez daha önem kazanıyor. Mecra ve medya kesişimleri arttıkça, özel iletişim stratejilerinin de önemi ortaya çıkıyor.

Kaynak: http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-02-05/twitter-said-to-reach-deal-for-tweets-in-google-search-results